Χρώματα ,λέξεις, λεξικό.
Αλκυδικό χρώμα :Χρώμα που αποτελείται από μείγμα αλκυδικής ρητίνης και λαδιού , από την αναλογία των οποίων εξαρτάτε το είδος του χρώματος και το στέγνωμα.
Αραίωση :Η αραίωση καθαρής μπογιάς με διαλυτικό ,όπως νερό ,white spirit ,νεύτι με σκοπό την καλύτερη εφαρμογής της.
Αστάρι:Ονομάζεται και αλλιώς υπόστρωμα και είναι το υλικό που χρησιμοποιούμε σαν βάση ,για να αποτραπεί το πέρασμα της υγρασίας και για να εφαρμοστεί το τελικό χρώμα καλύτερα ,ώστε να έχουμε ομοιόμορφο αποτέλεσμα.
Αφαιρετικές τεχνικές :Είναι τεχνικές που χρησιμοποιούνται για τεχνοτροπίες και βασίζονται στην αφαίρεση ή η μετακίνηση του δεύτερου χρώματος ή του glaze, με διάφορα εργαλεία όπως πατσαβούρια, σφουγγάρια , υφάσματα , νάϊλον κλπ
Βερνίκι (μπορεί να χρησομοποιηθεί και σε τοίχους) :Χρώμα διαλύτου ή νερού που προστατεύει και δίνει γυαλάδα στις επιφάνειες.
Βάση :Το αποτέλεσμα που υπάρχει μετά την εφαρμογή του πρώτου χρώματος σε μια τεχνοτροπία.
Γέμισμα :Η Κάλυψη μεγάλων τρυπών με στόκο σκόνη , για να προετοιμαστεί η επιφάνεια για το βάψιμο.
Glaze :Ειδικό υλικό τεχνοτροπίας –ζελέ- που δεν στεγνώνει γρήγορα και αφήνει περισσότερο χρόνο στον χρήστη για να εφαρμόσει την τεχνοτροπία.
Δείγμα :Μια επιφάνεια μικρή στην οποία δοκιμάζουμε τα χρώματα που θα συνδυάσουμε στον χώρο ή θα χρησιμοποιήσουμε στην τεχνοτροπία.
Διακριτικό σβήσιμο :Είναι ένα εφέ όπου βαθμιαία το χρώμα από σκούρο γίνεται ανοικτό ή και το αντίστροφο ή το ένα χρώμα περνάει από στο άλλο.
Διαλυτικά :Τα μέσα αραίωσης που χρησιμοποιούμε για να αραιώσουμε τα χρώματα (νερό ,white spirit,νέφτι ,διαλυτικό)
Επάλειψη :Το πέρασμα απαλά μίας επιφάνειας με κάποιο υλικό όπως κόλλα ή με εργαλεία βαφής , ώστε να δημιουργηθούν απαλά και ομοιόμορφα σημάδια.
Κοψίματα :Η εφαρμογή χρώματος σε γωνίες και σε διάφορες ενώσεις ,όπως πρεβάζι-τοίχου ,με μικρό πινέλο ,όταν το βάψιμο με ρολόείναι αδύνατο.
Κυματισμός :Τεχνοτροπία που δημιουργείται με ειδικό πινέλο με μακριές τρίχες και το τελικό αποτέλεσμα έχει την μορφή του κύματος της θάλασσας.
Κράκιν :Τρόπος δημιουργίας μιας καινούργιας επιφάνειας ,να δείχνει σαν παλιά με ρωγμές.
Λείανση :Το τρίψιμο μιας επιφάνειας με γυαλόχαρτα ή σφουγγαράκια λείανσης ,ώστε να καθαριστεί και να προετοιμαστεί για βάψιμο.
Νερά μαρμάρου :Τεχνοτροπία όπου στο τέλος η επιφάνεια ,έχει την όψη του μαρμάρου.
Ντεκουπάζ :Τεχνική όπου συγκολάμε κομμάτια από χαρτί ή άλλο υλικό και εφαρμόζουμε κατόπιν πολλές στρώσεις από βερνίκι.
Πατίνα :
Πιτσίλισμα :Τεχνοτροπία όπου δημιουργείται με το τίναγμα της μπογιάς από της τρίχες μιας βούρτσας. Το αποτέλεσμα είναι ακαθόριστο ,αλλά πολύ εντυπωσιακό.
Προσθετικές τεχνοτροπίες :Είναι τεχνικές που προστίθεται με διάφορα εργαλεία (όπως σφουγγάρια , υφάσματα και βούρτσες) το δεύτερο χρώμα μιας τεχνοτροπίας .
Στάυρωμα :Μέθοδος όπου περνάμε το υλικό οριζόντια και κάθετα στην επιφάνεια. Χρησιμοποιείται με το glaze ,αλλά και με το ανάγλυφο επίχρισμα –RELIEF-
Στεγνή εργασία:Ελάχιστη μπογιά στα εργαλεία τεχνοτροπίας με σκοπό να καλυφτεί ελαφρώς η επιφάνεια.
Στεγνό βούρτσισμα :Η βούρτσα δεν έχει καθόλου μπογιά ,η μπογιά είναι σε ένα σημείο στην επιφάνεια και μεταφέρεται.
Στεγνωτικό:Υλικό που χρησιμοποιούμε για να επιταχύνουμε το στέγνωμα χρωμάτων διαλύτου.
Στόκος :Υλικό που χρησιμοποιείται για την κάλυψη ρωγμών και τρυπών ,κατάλληλος για εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους.
Stencil :Σχέδιο-φόρμα που έχει κοπεί σε χαρτόνι , πλαστικό ή ναίλον και αποτυπώνεται στην επιφάνεια με την βοήθεια σφουγγαριού , spray ή πινέλου.
Τοιχογραφία :Αρχαία τέχνη ζωγραφικής ,όπου δίνεται το σχέδιο πάνω σε υγρό ακόμη σοβά από ασβέστη και χρωματίζεται από μπογιές ανακατεμένες με νερό. Χαρακτηριστικό της το μεγάλο βάθος της επιφάνειας που δημιουργεί.
Τεχνοτροπία :Είναι οι μέθοδοι που χρησιμοποιούνται με την βοήθεια διαφόρων εργαλείων ,ώστε να δημιουργηθούν οπτικά εφέ σε μια επιφάνεια.
Υγρή εργασία :Ανάμειξη πάνω στον τοίχο δύο ή περισσοτέρων χρωμάτων ,πριν στεγνώσουν.
Χρώμα πλαστικό :Χρώμα κυρίως εσωτερικού χώρου που αραιώνεται με νερό και αποτελείται από ρητίνες PVA
Χτένισμα : Μοιάζει με μια τεχνοτροπία που λέγεται σύρσιμο με την διαφορά ότι το χτένισμα είναι πιο έντονο , δημιουργεί περισσότερες αυλακώσεις και γίνεται με ένα οδοντωτό εργαλείο.